Purkkeja ja puutarhamyymälöitä

Viikonloppu on mennyt mulla vähän ohi. Heti, kun vapaita on vain yksi, tuntuu vkonloppukin ihan arjelta.
Tänään, sateisena sunnuntaina kipaisin pikaiseen puutarhamyymälässä hakemassa vähän viherkasveja sisälle ja ulos sekä ruukkuja niille. Tosin kaatosateen vuoksi kukkaset saavat olla vielä lasikuistilla. Myös terassivarjo oli pikaisen uusinnan tarpeessa, valkoinen vaihtui tällä kertaa tumman harmaaseen.
Nyt on hyvä odotella ensi viikon lämpimiä kelejä :)

Plantagenissa me ei päästy millään tomaattipuskan ohi ja kokeilun kannalta napattiin se mukaan. Mä tosiaan toivon, että tää meillä menestyy sillä muuten tulee tomaateille hintaa vähän turhan paljon :D





14 vastausta artikkeliin “Purkkeja ja puutarhamyymälöitä

  1. Jee kevät ja puutarhahommat! :) Meillä on muuten ollut vastaava ikealainen tomaatti autotallin ikkunalla jo kk:n päivät, ja jopa 4 pientä tomaattia on saatu jo mussuttaa ;) Aika ison astian se varmaan vaatii, että jaksaa tuottaa satoa..

    Ensi viikon lämpöä ootellessa!

  2. Jeps ja säännöllinen lannoitus on kuulemma myös ensiarvoisen tärkeää :)

  3. Mulla oli kaksi amppelitomaattia viime kesänä, istutiin ämpäriin ja sain satoa koko kesän.
    Eli olin omavarainen tomppelien suhteen ☺

  4. Toivotaan hyvää satoa, minulla oli yhtenä kesänä 3 tomaatintainta muovisäkki-istutuksessa ja koko kesä tuli tomaattia. Tepa Seinäjoelta

  5. Heh, mulla oli pienessä amppelissa iso kirsikkatomaatti viime kesän. Mitään en siihen laittanut kaveriksi ja välillä kastelukin oli vähän niin ja näin… Eikä se ole edes kaikkein aurinkoisin paikka. Mutta kyllähän siitä muuten tuli tomaattia! Pakkasetkin ehti tulla ennen kuin ne tomaatit loppui…

  6. Mä luulen että me ei ihan omavaraisuusastetta saavuteta, ainakaan tällä yhdellä puskalla, sillä minipirkko tomskufanina popsii rasiallisen hetkessä suuhunsa :)

  7. Toivotaan, houkuttaisi ostaa pari lisääkin sitten kun kelit sallii siirtämisen ulos :)

  8. Pikkuisesta tomaattipuskasta minäkin olen haaveillut, mutta onko kenelläkään kokemusta miten se kestää sisällä?

  9. Mä haaveilin sitruspuusta, mutta itseni tuntien se kuolisi päivissä. Keväisin tulee aina hirveä vimma hakea kesäkukkia joka paikka täyteen :)

  10. Ei mitään tietoa, mäkin toivon ilmojen lämpenevän äkkiä, että saan sen ulos.

  11. Me katseltiin niitä myös, mutta kun lähtöhinta oli 39,90€, niin ihan sellaista summaa en ollut valmis maksamaan kokeilun tähden :/

  12. Thih hih, toiset FIKSUT ostaa tomaatit valmiina puskana, toiset ostaa siemenet ja tuskailee kun ei mitään tapahdu :D Nooh…katsota nyt miten päin meidän tomaatit lähtee muodostumaan vai käynkö korjaamassa satoa vain torilta………. ;)

Kommentointi on suljettu.