Safkaa – kokkikolmonen testaa ja arvonta!

*ARVONTA PÄÄTTYNYT*
Kuten on aiemmin jo monesti tullut ilmi niin mä en ole mikään keittiöihme tai suuri kulinaristi. Ruokarajoitteinenkin pahimmasta päästä, sillä mun olis nopeampi luetella mitä syön, kuin mitä en syö. En mä millekään allerginen ole, mä vaan olen päättänyt mistä en tykkää. Useimmat jopa ihan maistamatta.
Siksi mua vähän jännitti lähteä yhteistyöhön Hanna Ja Alexander Gullichsenin Safkaa maanantaista sunnuntaihin -kirjan tiimoilta. Lähinnä sitä mietti löytyykö kirjasta reseptejä ihan tavalliselle lapsiperheelle arkeen. Ensimmäisen Safkaa -kirjan hittiresepti avokadopasta olis jäänyt meillä lautasille, mutta tämä kirja yllätti positiivisesti. Ruuat on jaettu teemoittain eri viikonpäiville ja resepteistä löytyy mm. kaalilaatikko, nakkikastike, ranskanperunat ja vaikkapa pyttipannu. Oikeinkin lapsiperheelle sopivia, tavallisia ruokia. Näiden lisäksi löytyy vähän fiinimpiä juttuja kuten ankanrintaa punaviinissä, lampaankieli madeirakastikkeella tai vaikka gratinoituja sinisimpukoita. Jälkiruokapuolella on mm. köyhiä ritareita ja pannukakkuja, jokaiselle siis jotain.

Me testattiin reseptiä torstain vierasruokien alta. Normaalisti pihvit jää meillä paistamatta, mutta tämäpä olikin tehty jauhelihasta. Pihvin kaveriksi paistettua sipulia miehelle, minulle sokeriherneitä reseptistä poiketen ilman pekonia ja lapsille vielä lisukkeeksi reseptin ulkopuolelta itsetehtyjä lohkoperunoita. Ja täytyy sanoa, että nää oli ihan älyttömän hyviä! Harvoinpa meillä loppuu ruoka kesken, mutta nyt niin kävi ja viikonlopulle jengi tilasi saman setin :) Jälkkäriksi mun oli ihan pakko kokeilla myöskin torstain vierasruokien alta suklaamoussea, joka on Hannan mielestä kirjan paras jälkkäri. Ja olihan se hyvää, niin isotöinen, että niputtaisin sen itse viikonlopun kokkailujen alle, mutta tosi hyvää ja ihan syntisen epäterveellistä. Tosin mousse jakoi mielipiteet perheessä vahvasti kahtia, sillä ilmeisen sokerihuurrutettujen lasten mielestä se oli vähän väkevää. Tummin suklaa mitä hyllystä löytyi, syytämme sitä.

Ja sitten siihen arvontaan. Sain teillekin arvottavaksi kolme pakettia, joista jokaisesta paljastuu Safkaa maanantaista sunnuntaihin- kirja sekä Safkaa ja vinkkua -viiniopas. Arvontaan osallistut kertomalla kommenttiboksissa mikä on teidän perheen lasten lempiruoka tai vaihtoehtoisesti oman lempiruokasi. Arvonta-aikaa on viikon loppuun ja voittaja julkistetaan ensi viikon alussa.
Onnea kaikille tasapuolisesti!

