Puikoilta

Joululomamme sujui suurelta osin mummolassa itä-Suomessa ja koska lomailijalla oli ruhtinaallisesti aikaa, päätin elvyttää neulomistaitoni. Painonpudotuksen myötä myös kengännumeroni on pienentynyt yhdellä ja joudun pitämään villasukkaa vanhoissa kengissäni, ettei ne ihan hölsky jaloissa. Sen seurauksena olen huomannut tarvitsevani ihan perusmustia, vähän ohkaisempia villasukkia. Siispä kaupan lankahyllyn kautta mummolan sohvalle ja muistelemaan. 
Eikä se taito nyt ihan kokonaan onneksi ollut kadonnut sillä Novitan tulostettu sukkaohje apunani (ja mummi huutomatkan päässä) sain muutamassa päivässä sukat valmiiksi. Ja vaikka seuraaviin sukkiin vähän muokataankin silmukkamäärää ja puikon paksuutta, niin silti minusta niistä tuli ihan hitsin hienot noin niinkuin ensimmäisiksi moneen moneen vuoteen ja neljänsiksi ikinä :)

Täällä odotellaan jo kovasti arkeen paluuta, mites siellä? 

*Edit. niin ison työn kun teinkin noiden bellan aikaisten postausten siirtämisen kanssa, niin kuvat on nyt kuitenkin kadonneet. Pitää pohtia mitä niiden kanssa nyt sitten tekee vai poistaako suosiolla kaikki postaukset.. #niinmuntuuria

17 vastausta artikkeliin “Puikoilta

  1. Oo, tuo on kyllä hyvä taito. Mäkin haluisin osata, mutta enpä taida. Onneksi vielä mummi on jaksanut tehdä :)

  2. Ihan mahtava taito osata ja yllättävän helppo, suosittelen siis lämpimästi opettelemaan :)

  3. On kyllä hienot! <3 Täällä niskat ei oikein tykkää kutomisesta, mutta miniä sai kutomani sukat joululahjaksi...täytyy hiukan kutoa, ettei unohdu!
    Ihanaa sunnuntaita!

  4. Kiitos Marita ♥ Mulla ei ihme kyllä niskat pahemmin vihoitelleet, mutta pikkurillin ja nimettömän nivelet huusi hoosiannaa. Yllättävän kipeetä osaa ottaa, mutta toisaalta siihen on syy ehkä enemmänkin näissä minun nivelissä kuin itse kutomisessa :)

    Mukavaa sunnuntaita sinnekin, täällä se on kovin myrskyinen!

  5. Hyvältä näyttävät, taito on tallella. Minä tein jouluksi 7 paria sukkia ja 9 lapasia. Yleensä, joka jouluksi teen. Ny tein nuorimmalle tyttärelle joulun jälkeen 2 metrisen kaulahuivin. Siitä se sinullakin lähtee käyntiin,kun pääsit alkuun. Tepa Seinäjoelta

  6. Sinähän oikein urakoit joulun alla :) Lapasiakin mä joskus reilu parikymppisenä taisin yhdet tai kahdet tehdä, mutta sittemmin ne on unohtuneet ihan kokonaan. Nyt olen jo kovasti katsellut ideakuvia erilaisiin sukkiin, ranteenlämmittimiin ja kaulureihin. Koukussa taidan olla ;)

  7. Hienoa, sä sait ne valmiiksi! Siskolla on täällä ihania neulelehtiä, tuu joku ilta inspiroitumaan ja etsimään ohjeita! Netistäkin ohjeita löytyy kivasti, mutta ulkomaalaisten ohjeiden kanssa joutuu vähän sämpläämään lankojen, puikkojen ja silmukoiden kanssa – siis jos ei just sitä ohjeen lankaa löydykään.

  8. Mä luulen, että mä pysyttelen vielä toistaiseksi ihan näissä perusjutuissa enkä edes yritä tuolle sun hifistelytasolle ;)

  9. Kiva juttu, vastailen sulle viimeistään huomenna kun saadaan taas arki alle :)

  10. Hienot sukat olet saanut aikaiseksi, kantapäätkin niin huolella tehty! Siitä se innostus kasvaa ja kohta väkerrät kaikenmaailman palmikoita sun muita hienouksia. ;)

  11. Hienot tuli! Millä langalla neuloit? Minäkin tarvitsisin ohuet villasukat ja peruskaupoissa ei löydy sopivaa lankaa… Pitäisi itsekin tuo sukkien neulominen elvyttää, lapasia kyllä olen tehnyt mutta sukkia en sitten ala-asteen… Meillä äiti on niin kova neuloja että olen aina hänelle antanut tehtäväksi… Oikein hyvää alkanutta vuotta!

  12. No saas nähdä, mä olen niin onneton lukemaan (ja ymmärtämään) noita ohjeita, että saattaa jäädä hienoudet tekemättä ;)

  13. Ostin Tokmannilta sen nimistä kuin Kotikulta Sukkalanka. Oli kivan ohutta ja sileää, suositus nelosen puikoille :)

  14. No Martta vois kyllä tehdä tännekkin muutamat sukat, näkyy nääs käyvän suhteellisen näpsäkästi toi puikkojen heiluttelu. ;))

Kommentointi on suljettu.