Muutos dieettiin ja karviaispuuroa

Cambridgen pussit alkoivat tökkimään siihen malliin, että päätimme siirtyä tasoilla reilusti ylöspäin. Tällä hetkellä syön siis kaksi pussiateriaa sekä kaksi ateriaa normiruokaa per päivä. Liikuntaa on mukana 8,5km lenkki 5x vkossa. Paino on taas oikein kunnon jumivaiheessa, mutta onneksi sentit putoavat silti tasaisesti, rasvaprosentti laskee ja lihas-luustoprosentti nousee. Kaikki on siis oikein mallillaan joten katsotaan nyt ensimmäisen viikon verran miltä tämä uusi muutos tuntuu, lähinnä kiinnostaa seurailla miten se vaikuttaa arvoihin.

Pää on muuten jännä juttu; rasvaprosentti putosi viime viikon kontrollipunnituksessa -2,3%/vko, mutta koska paino nousi parisataa grammaa, niin sitä tuntee itsensä melkoiseksi luuseriksi. Puhumattakaan nyt kun jouduin siirtymään osin tavalliseen ruokaan, ihan luovuttajafiilis. Pitää vaan yrittää pitää kirkkaana mielessä, että enää tässä ei olla mitään nopeaa ratkaisua hakemassa vaan pysyvää.

Ruokien kanssa on saanut raapia päätään ihan urakalla, että söisi tarpeeksi terveellisesti mausta kuitenkaan tinkimättä. Sunnuntai-iltana väsäsin elämäni ensimmäisen siemennäkkärin josta lisää myöhemmin, mutta myös vispipuuroa teki hirmusti mieli eikä pakastimessa ollut lainkaan puolukoita.  Punaisia karviaisia onneksi oli joten eikun keittämään. Ja tosi hyvää siitä tuli, ihan on puolukkapuuron veroista ja bonuksena siemenet tuo mukavaa pureskeltavaa. Makeutin puuron kokonaan makeutusjauheella, joten astetta terveellisempääkin se on. Vettä laitoin puolitoista litraa,  mannaryynejä n. 2,25dl ja karviaisia ehkä n. puoli litraa. Ehdottomasti teen toistekin :)

Energistä maanantaita!

Advertisements

8 vastausta artikkeliin “Muutos dieettiin ja karviaispuuroa

  1. Painonpudottajan tähtihetkiä juuri ne, kun tiedät syöneesi tunnollisesti juuri niinkuin pitikin, silti paino kipuaa ylöspäin. Näitä tähtihetkiä itselle sattuu kolmen viikon välein, kun tämä naiseus nostattaa päätään kovin tiheässä tahdissa ja aina silloin kudokset kerää nestettä todella reilusti. Onneksi tiedän, että ensi lauantain punnituksessa pitäisi olla toisin. Kaiken järjen mukaan.

  2. Tärkeintä pitäisi olla senttien pieneneminen, kun rasvahöttö pienenee ja lihakset vahvistuu. :D Tepa Seinäjoelta

  3. No just nää. Ja tosiaan vaikka tiedät syöneesi ja tehneesi kaiken oikein niin kyllä se silti saa epäuskon valtaan. No, nää on näitä naisena olon ihanuuksia joista ei hevillä eroonkaan pääse ;)

  4. Se on just näin. Mutta kun lähtökohtaisesti vaa'an lukemaan asetetaan tavoitteet, niin sitä vaan elää niin voimakkaasti sen vaakalukeman kautta :)

  5. Musta kuulostaa hienolta, että pääsit siirtymään tavalliseen ruokaan :-) Sehän on hienoa! Sehän on enemmänkin askel eteenpäin kuin luovuttamista. Tsemppiä jatkoon!

  6. Ihan totta, mutta miten tuon pään saisi siihen mukaan kun tarkoitus oli jatkaa täyspussittelua pidempään. Mutta parempi ottaa normiruokaa mukaan tässä vaiheessa kuin vetää väkipakolla pusseja päätyen totaalistoppiin.

Kommentointi on suljettu.