Elämäntapamuutos, missä mennään nyt

Siirryin pari viikkoa sitten Cambridge-tasoilla ylöspäin tasolle neljä eli syön kaksi cambridgeateriaa päivässä ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Ensimmäisten kahden viikon jälkeen senttejä oli hävinnyt rutkasti ja paino pudonnut reilusti tasoihin nähden, mutta rasvaprosentissa olikin sitten käynyt vähän ilkeämpi käänne, nimittäin se oli noussut. Pähkäilyjen jälkeen emme keksineet mitään muuta selitystä kuin siemennäkkärin reilusta syömisestä tulleet ylimääräiset proteiinit jotka oli varastoituneet rasvaksi. Nyt on siis siemennäkkäri pannassa, mä en nimittäin vaan osaa syödä sitä paria palaa kerrallaan, on se niin hyvää.
Kolmannen viikon alkajaisiksi ostin kotiin keittiövaa’an vaikka olen aina sanonut ettei musta ole ruokien punnitsijaksi. Nyt on opeteltava. Toiseksi apukaveriksi otin netin ruokapäiväkirjan, jonne olen kirjannut kaikki syömiset grammalleen sekä liikunnat. Tuon olen kokenut erittäin hyödylliseksi, sillä jo heti päivän ensimmäisen aterian jälkeen pystyy seuraamaan miten paljon hiilareita ja protskua on käytetty ja onko jotain mennyt liikaa. Päiväkirja hakee ruokien arvot Finelistä ja sinne saa lisättyä myös itse ruoka-aineita ravintoarvoineen. Lisäksi olen kuvannut ruokiani itselle muistiin, kännykameralla aina pikainen näppäys ennen syömistä.
Mä olen jo jonkin aikaa harmitellut ettei mulla ole oikein mitään ennen-kuvia. Tai on, mutta kaikki jotka olen säästänyt on sellaisia itselle edullisia kuvia ;) Kasvoista löysin kuitenkin pari ennen-kuvaa tasan vuoden takaa ja onhan noissa jotain muutosta tapahtunut. Jos ei muuta niin ainakin rypyt on syventyneet kaventumisen myötä. Tässähän voisi synttärilahjaksi toivoa muutamat botoxtujaukset ;)

Viimeisen kympin karistus on siis alkanut ja loppusuora häämöttää! 
14 vastausta artikkeliin “Elämäntapamuutos, missä mennään nyt

  1. Voi voi ja posket on mennyt kuopalle, mutta varmasti olo on parempi, sehän on tärkeintä kuitenkin. Se onkin kurjaa, kun laihtuu, niin kasvoista häviää ensin, kun pitäisi hävitä, sieltä kehosta….. heh. Tepa Seinäjoelta

  2. On sitä onneksi lähtenyt muualtakin, mutta kasvoista kyllä huomaa heti eron :)

  3. Katja, onko antaa vinkkiä minne noita ruokakuvia tallennat itsellesi? Koneelle vai ihan vaan kännyyn? Kun olisi kiva itsekkin saada ne jonkinlaiseen järjestykseen kun monesti kysellään mitä syön vaikka välipalaksi jne. niin vois vaan läjäyttää ne esiin sieltä. puhelimella aina näppään ne mut muisti kokoajan täynnä, muutama ateria kun kertyy päivän mittaan! =) Huikea muutos kasvoissa, ihan mahtavaa! <3

  4. Mulla on nää ihan kännykässä tallessa, tarpeeksi iso muistikortti vaan sisään :)

  5. Moi, äkkiseltään kuulostaa oudolta että siemennäkkäristä saisi niin paljon proteiinia että se muuttuisi rasvaksi…prodea tulisi kuitenkin varsinkin laihduttaessa olla se 2-2,5 gr /painokilo, varsinkin jos liikkuu, tää siis yleisin ravintovalmentajien suositus. Sensijaan siemenäkkäriä kyllä voi helposti syödä liikaa nimim.kokemusta on…..hiiltähän tossa on vielä aika reilusti, varsinkin maissi ja herne on melkein pelkkää sokeria. Mutta uskon että olet hyvissä käsissä:) Ja onhan muutos huikea!!!! Tsemppiä, näitä tyylejä ja tapoja on niin monta ja pääasia että vointi on hyvä. Luru :)

  6. Niin, en osaa sanoa. Toinen vaihtoehto on sitten tämä naisena olemisen ihanuus ;)

    Herne ja maissi ei varmastikaan ole mitään prolaihduttajan ruokaa, mutta mulla onkin tarkoituksena keventää ihan peruskotiruualla, sillä samalla mitä lapsille päivittäin teen. En siis vedä rahkaa tai raikkaria kaksin käsin vaan koitan löytää sen avaimen onneen tavallisesta ruuasta ihan jo senkin vuoksi, että kun tavoitteet on saavutettu, ei tarvitse opetella taas ihan uutta tapaa syödä. Treenittömänä päivänä hiilareiden osuus on pienempi, treenipäivinä sitä sitten lisätään. Parhaani mukaan kuitenkin yritän olla tekemättä siitä hiilarista (ja sokeristakaan) ihan hirveää mörköä. Entiselle kasvisten karttajalle tämä on joka tapauksessa aika iso muutos positiiviseen päin :)

  7. On kyllä huikea muutos!! Mulla on tippunut paino nyt jonkun 18kg ja rasva% ei oo laskenut juuri yhtään. Lihas% pysynyt samana tai välillä nousee. Tosin mun valmentajalla on se omron-mittari, mikä nyt ei oo mikään maailman tarkin mittari :)

  8. Eikä?! No on sulla rasvaa varmasti palanut vaikka mittari ei sitä näytäkään :) Mä en tiedä mikä mun valkulla on, mutta se näyttää melkein 10% enemmän rasvaprosenteissa kuin kotivaaka(!)

    Ja hei ihan mieletön pudotus sulla, vautsi :)

  9. Ilo nähdä blogissa kasvokuva jota ei blurrata tunnistamattomaksi

  10. Sulla taitaa olla aika pienet lautaset, kun annokset näyttävät niin valtaisilta :)

  11. Ikean ruokalautaset on meillä käytössä, mutta kun lautasella on yli puolet kasviksia niin kyllä sen aika täyteen saa lappaakin. Katselin ruokapäiväkirjasta ja kalorimäärät noinkin täydellä lautasella on vähän 300kcal kahta puolta riippuen onko lautasella kanaa, kalaa vai lihaa.

  12. Hei tsemppiä paljon, tuohan näyttää hyvältä! :) Olen itsekin tehnyt aikamoisen elämäntapamuutoksen jonkin aikaa sitten ja olo on mitä mahtavin kun syö terveellisesti ja kaikki turhat herkut ja napsimiset pois.

  13. Näyttät todella kauniilta, huikeeta menoa!
    Muuten mun blogissa on käynnissä Lahden Antiikkutukku-arvonta, joten tervetuloa osallistumaan ;)

Kommentointi on suljettu.